Neuromarketing

Neuromarketing,

Neuromarketing, het misleiden en verleiden van je brein, een boeiend onderwerp. Voor u als ondernemer omdat het heel veel nuttige info bevat om uw klant te verleiden. Voor ons de brug van het psychologische deel naar het zakelijk denken zwolle utrecht meppel heerenveenmarketing en ondernemersdeel. Na het volgen van een masterclass werden we zelf nog enthousiaster en zijn we ons nog verder gaan verdiepen in dit onderwerp. En steeds weer komen ook wij tot verrassende inzichten

Neuromarketing, misleiden of verleiden van je brein

Waarom staan bepaalde producten juist op die locatie, en op die hoogte. Waarom heeft dat knopje juist die kleur?

Harde conventies die je direct gunstig zijn voor je business zoals bv een “call to action”  button (nu ga ik heel hard tegen de regels van het maken van huisstijlen aantrappen) neem je in een hard contrasterende kleur van je huisstijl. En voor een zachte “call to action” kun je gewoon volstaan met een zacht (ere) contrasterende kleur. Zo communiceer je in verschillende urgenties.

Nog een leuke die we graag met je delen.

Nooit meer op de hoogte…

Wat kom je het veel tegen op websites… Blijf op de hoogte van onze digitale nieuwsbrief, blijf op feb hoogte van…. blijf op de hoogte dit, … blijf op de hoogte van dat…. Nou zeker weten erg inspirerend …toch?

Nee niet echt! Trigger je klanten eens op een leukere manier. We zijn allemaal bang voor pijn en verlies. Dus trigger de angst en pijn. Gevoelswaarde verliezen doet pijn. Verander je tekst blijf op de hoogte bv eens in mis niets, mis niets meer, mis niet langer. Voel je al bij jezelf wat er gebeurd?

Neuromarketing

Neuromarketing is niet anders dan verleidingspogingen van ons brein. En hoe we deze kunnen beïnvloeden door over te gaan tot actie of aankoop. De neuronen in ons brein foppen. Te waanzinnig om dit te laten lopen. Realiseer meer omzet, leads of wat dan ook door deze technieken slim in te zetten.

Nog een aller laatste!

Heb jij ook foto’s van mensen of je medewerkerschap op je website staan? Vooral bij de medewerkers die het gezicht van het bedrijf zijn werkt deze erg goed. Laat medewerkers op foto’s wijzen naar je meest urgente call to actions wijzen. Iemand die ergens naar wijst zijn we snel geneigd te volgen…

Zorg wel dat die medewerker lachend kijkt naar de mensen achter het scherm. Geef ze een geleuksmomentje en ze zullen niet naar de concurrent lopen. Een goed voorbeeld van geluksmomentjes creëeren is Cool bleu. Kijk maar eens hoe hun de klanten telkens weer nieuwe geluksmomentjes bezorgen….

Nog veel meer nuttige tips en inspiratie ontvang je tijdens onze training neuromarketing. Nu nog te boeken als fysieke training maar binnenkort ook als inspirerende online training.